Periaatteessahan minun olisi kannattanut aloittaa tämä blogi jo kaksi päivää sitten, kun minulle esiteltiin uusi ruokaohjelma ja treeniohjelma. Kahdessa päivässä on ehtinyt tulla jo aika monia ensikohtaamisia uusien elämäntapojen kanssa.

Ensimmäinen shokki:
Vettä täytyy juoda VIISI LITRAA päivässä. Viisi. Aivan älytön määrä vettä! Kuitenkin sen kanssa on lähtenyt luonnistumaan, kun vain muistaa juoda pari isoa lasillista joka aterialla ja pitää vesipulloa lähellä. :)

Ensimmäinen päivä ruokien kanssa:
Onko kukaan koskaan tullut ajatelleeksi, kuinka paljon on 100g kurkkua? Se on noin puolikas kokonainen kurkku! Sitten vielä, kun löydän itseni nirsoilemasta parsakaalin kanssa, olen päättänyt syödä 100g parsakaalin sijasta toisetkin 100g kurkkua. Eli kokonainen kurkku. Kahdesti päivässä! Hullua :D
Tähän vielä lisäksi porkkanoita muutama päivässä. Tulee mieleen se mainos, jossa laulettiin aina että "Puoli kiloa päivässä." En ollut koskaan tullut edes ajatelleeksi, että sellainen määrä voisi käytännössä olla näinkin paljon.

Ensimmäinen kohtaaminen raejuuston kanssa:
Raejuusto... Olen erittäin nirso ihminen ja olen aina katsonut ällötyksen sekaisin tuntein kaukaa, kuinka ihmiset ostavat, syövät ja nauttivat raejuustoa. Kävi kuitenkin ilmi, että eihän se niin pahaa ollutkaan, kun sitä vain söi menemään. Eri asia sitten, kun sitä pitäisi syödä purkillinen päivässä. Voiko sitä edes valmistaa mitenkään?!

Ensimmäinen repsahdus:
Kyllä. Sekin kerkesi jo tulla. Vaikka kuinka yritin ennen dieettiä tyhjentää kaikki kaapit ylimääräisiltä kiusauksilta, pakastimesta löytyi yksi annos jäätelöä. Mutta onneksi vain yksi. Ja nyt se on poissa, eikä enää koskaan ilmesty tielleni kummittelemaan.
Kumma kyllä, kaupassa on helppo vain marssia karkkien, jäätelöiden ja leivonnaisten ohi, mutta jos kotosalla tietää, että pakastimessa on jotain hyvää... No mutta. Eipähän ole enää. :)


Harmikseni kyllä, olen pian viikon ollut sairaana, sänkypotilaana. Minulla olisi kovasti motivaatiota, intoa ja halua lähteä jo aamulenkille, salille ja kaiken maailman bodypumppeihin, mutta ei. Pitänee vielä ainakin pari päivää odotella, ennen kuin pääsee liikkeelle. Toivottavasti ruokavaliooni kuuluvat useat vitamiinit tekevät työtään. :)